Ystad Cruisning lördagen 9 maj



Då var det dags för att möta upp andra, för att sedan cruisa ner till Ystads
cruising 2009. Min gubbe som är chaffis står lutad mot bilen i väntan på att
de andra ska komma.
Vi hade "sälle"(betyder sällskap på slang har jag nyligen lärt mig
av min dotter) av Big Block-are och Wild Cruisers och någon annan bil från
Klippan.



(Denna bild är tagen från Big Blocks fotogalleri, jag tog mig friheten att kopiera
den då jag finns med på bilden ovan i högra hörnan *asg*)



(Detta foto är oxå taget från Big Blocks fotogalleri, då jag är med i högra hörnan här oxå *s*)



(den här kopierade jag oxå in från Big Blocks fotogalleri, bara för att vår vän och
ägaren till cadillacen vi kör finns i mitten  i klungan med röd keps *s* )



(..och till sist det här fotot, som jag oxå kopierade från Big Blocks fotogalleri
bara därför att jag ville ha ett till foto vid uppsamlingen, då jag inte själv tog så
många foton just där *s*)



Nu har vi väntat in alla som skulle åka tillsammans och vi kör mot Ystad.
Då vädret är soligt,men lite blåsigt, så har killarna därbak tagit på sig
sina hoodjackor och ser ut som värsta hip-hoparna istället för raggers.
Gubben kör, jag sitter i mitten därfram och ägaren sitter till vänster om mig.



Här är cadillacens ägare och vår polare.



...Och ni ska kalla er för vikingar???!!!



Det ser absolut inte ut som en raggarbil denna gången! Vi ser istället ut
som hip-hop´are !!....Fattas bara att bilen hade en sån där hopp-anordning ni vet
då cadillacen hoppar upp och ner....satan! hahahahaha:)



Då var vi framme i Ystad...Ystad Car Club har anordnat Ystad Cruising och
det är många jänkebilar som täcker området och livebandet spelar för
fullt.



Vi går runt och kollar in alla snygga bilar.



Här är gubben och en av cadillacens passagerare(ägarens polare).



Fullt med folk...och mer är på ingång.





Min gubbe på bilden ovan...nere i högra hörnan...











Efter vi sett en massa bilar, så vill ägaren hem för dom har planerat gå
på Old Wheelers vårfest i byn hemma.
Vi åker hemåt igen och jag och gubben stannar hemma då vi har våra
barn hemma. Dom klarar sig ensamma på dagen, men vi vill vara hemma
på kvällen med dom:)
Nästa helg är det cruising igen på annan ort. Då ska vi dit och då blir det mer bilder:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0