Midsommarhelg med gammal klasskamrat på besök

Nyligen så hittade jag min gamla klasskamrat Ritva (i Stockholm) på en sajt och det var måååånga år sen sedan vi träffades...det var väl på en klassträff för massa år sedan.
Vi beslutade att hon skulle komma ner här och fira midsommar ihop med oss:)
Av någon anledning så ville Thom fira utan mig(det "nappade väl på kroken" någon annanstans vid midsommar *ironi*), så jag och lilla Ritva (hade totalt glömt bort att hon var så kort!, hon är bara 149cm! Gissa om långa jag på 173cm kände mig extra lång!) åkte iväg och firade ihop med vänner.
Vi blev inbjudna till ett par på midsommaraftosnmiddag med sill och potatis och grillat och efterätt och massa annat gott.



Det var jättetrevligt, men vi fick hålla oss nyktra då vi skulle vidare med bilen till nästa midsommarfirande som vi hade blivit inbjudna till och skulle även sova över där.
Det var bara jag som fick snaps och Xante till maten då Ritva skulle köra till nästa ställe he,he.



      

Värdparet var jättetrevliga och maten var jättegod :)



Vi blev proppmätta av all mat och efterätt med jordgubbar o grädde och vi kunde knappt röra på oss *s*.
Vi hade jättetrevligt och framåt sjutiden började vi tänka på att åka vidare och lämna paret som var barnfria dessutom.
Stackars Ritva slängde pikar åt mig hela tiden där på skoj *s*, då hon helst av allt (hon är finska och spottar inte i glaset) oxå skulle vilja börja dricka jue. Jag förstod henne och tog det väldigt lugnt och smuttade bara liiiite.
Nästa ställe vi var inbjudna till var samma ställe som jag och Thom var förra midsommaren och firade med våra vänner.
När vi äntligen kom fram dit fortsatte vi firandet och det var massor av folk och livemusik och vi trivdes som fisken
i vattnet:)
 


Men jag kan erkänna att framåt kvällen så kändes det annorlunda att inte ha Thom nära hos mig att mysa med.
Jag och Ritva hade ändå jättekul och vi sov skavfötters i en 90cm bred gammal säng framåt morgonkanten då vi gick o la oss där(lilla Ritva tar ju inte så mycket plats då hon är så kort ! *s*). Jag ångrar absolut inte att vi åkte dit, för vi hade jättetrevligt:) och jag är jättetacksam att vi fick inbjudan från våra vänner:)



Sitter här vid lägerelden och myser och pratar med våra underbara vänner.
Jag är verkligen glad och tacksam att jag fick ta med mig Ritva hit istället, då egentligen Thom
borde ha  varit här med mig(önsketänk iallafall *s* ). Det är ju liksom våra vänner ihopa.
Den tomma stolen bredvid mig ser verkligen tom ut *s*. Och det är några som
fattas i sällskapet, som var där förra året med oss *känn er träffade* *s*.






Här är jag och Ritva, sittandes vid lägerelden tillsammans med många andra.



Ritva och våra vänner





Dagen efter midsommarfirandet tog vi det lugnt, men jag ville ändå visa Ritva lite av Helsingborg.
Så vi åkte ut med bilen in till stan och gick runt vid norra hamnen och gröningen och ute vid havet.





Vi satte oss sedan på uteserveringen på restaurang "lilla expressen" vid havet och njöt av en god middag.



När vi satt där och njöt under kvällen, så bestämde vi oss för att ha en härlig dag vid beachen med
picknickkorg med vin och lite gott snacks nästa dag.

Måndag, de flesta har semester och vi med. Vi packade vår picknickkorg och tog tåget in till
Knutpunkten(stan). Vi promenerade ut till gröningen och köpte där oss varsin baguette med
tonfiskröra...mmm gott! Vi tog dom med oss ut på stranden längst bort och satte oss ner på filten och började äta och dricka vin.
Solen lyste och det var vaaaarmt:) Knappt ett enda moln på himlen.
Vi hade jättemysigt hela dagen och vi badade och solade.





På kvällen var vi nästan de enda kvar på beachen och vi promenerade mot  vår special-uteservering på
"lilla express" och beställde middag och två öl.



Vi satte oss igen på restaurangen ett tag innan vi skulle åka hem.



Direkt efter maten och ölen så åkte vi tåget hem.

Dagen efter så åkte Ritva hem till Stockholm igen. Det var jättetrevligt att ha haft henne härnere och att hon
fått sett lite av Skåne:)

Kommentarer
Postat av: Ritva

Det var härligt o träffa dig...lite synd bara att du mådde som du gjorde.:-( Här kommer jag på semester humör,med mundiarré o så har du huvudet fullt med tankar.(Hoppas du inte tyckte jag var alltför jobbig..o att du orkar träffa mig igen?!)Tackar även jag människorna som lät mig vara delaktig på midsommarfirandet...underbara människor!! Trivdes som fan!

Puss o kram från lilla finskan....NOH!! (Finsk kippis;)

2009-06-24 @ 16:18:23
Postat av: weronica

hej gumman... vad roligt att du hittat lite vänner från förr.. även jag har snubblat över det fenomenet via Facebook och ser fram emot en sommar med vänner från förr.. då min skitstövel S till sambo drar till USA i 2-3 veckor och inte låter mig följa med snyft... ledsen..

Karlar.. de finns där på gott och ont, men du vet väl om att du är för värdefull för att slänga tillbaka i vattnet (spinner vidare på din tes om att det nappade någon annanstans). Du har en otrolig personlighet och förtjänar att bli behandlad som prinsessa.. glöm inte det, nöj dig inte med mindre :-) Kramar från Götet.. vi kanske också hinner ses i sommar, gräsänkor (eller vad man nu ska kalla det) som vi är ..

2009-06-25 @ 08:44:19
URL: http://ruthinger.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0