Bjuvsburnouten cruising 15 aug 2009



Detta årets Bjuvsburnout var det inte alls lika trevligt väder som det brukar vara.
Det regnade och var lite kyligt, så man fick pälsa på sig ordentligt och ha
paraply med sig.
Det var även annorlunda än de andra åren, eftersom jag detta året åkte dit
med Cornelia och hennes Cheva van, istället för Thom som jag alltid brukar ha sällskap med.
Men när det var dags för själva cruisingen, så fick jag ändå åka med Thom i cadillacen och vara med
det vanliga gänget som alltid brukar åka ihop. Det var faktiskt skönt att jag ändå fick min vanliga plats
bland gamla gänget trots att det inte var menat så detta året p.g.a. Thoms o min känsliga separation:)
Jag tror att Thom var glad att ha med mig ändå trots allt *s*.



Man blev dyngsur men ville ändå kolla runt på alla coola bilar *s*.



Jag hade med mig två barnparaplyer så att jag och Cornelia
kunde ha varsitt fint litet paraply *s*. SMILE !



Vår vän Nalle fanns där naturligtvis.



En annan väninna Lotta som vinkar, fanns oxå där med vänner.



Femkamp mellan olika raggarklubbar



Henke poserar och Cornelia hjälper till *s*.





Dragkamp



Nämen titta....Badbacks-sångaren och vännen Emil med sina små knott kom oxå för att
vara med på Bjuvsburnouten.



...*sjunger*..-Regnet det bara öser ner.....tra la la.....







Här bränns det gummi...



Vi samlades vid bilarna strax innan det var dags att åka cruisingen runt stan.
Här kändes det ändå skönt att åka med gamla goda gänget som vi alltid åker *s*.



Thom är chaufför till cadillacen detta året oxå i vanlig ordning, och jag fick min vanliga
hedersplats på passagerarsätet bredvid Thom *s*.



Posering vid bakluckan *s*....som är fylld med bira.



Nu rullar vi....inte det soligaste vädret än...men regnet hade iallafall slutat:)
Vi dricker, diggar till rockabillymusiken i bilen, babblar, har kul och njuter ändå.







Här står vi på en kort pissepaus, och kör sedan in igen tillbaks i kortegen.



Vi hjälpte en bil som hade lite knas...




Paus vid Sofiero och solen tittar fram. Härligt! Vi minglar och kläcker några bira.
Här står Johan med bira och tröjan har åkt av...



Här står vi framför cadillacen och jag håller på att fixa med min kamera.
Två tröjor av nu....





...och där ser vi ryggen av ägaren till bilen, som hälsar på några vänner.
Hans tröja är nu oxå av....





Tummen upp för denna stund *s*.....bira, jänkebilar, vänner och solen som kom :)



Här lättar vi på trycket....



....å så åker vi vidare....häften i bilen nu tröjlösa....



...även i framsätet.....här sitter ägaren till bilen.



Thom njuter av en fet cigarr.....dock inte tröjlös....*s*.



Av alla raggarbilar i kortegen som åkte runt i stan, så naturliigtvis vi vara en av dom som hamnade i en poliskontroll.....fasen oxå, och vi som precis hade börjat njuta av vädret och hela cruisingen.



...vi fick lite publik oxå......undrar om det var för våra underbart fulla "chippendales-grabbar" med deras
sexiga överkroppar i bilen *s*...eller om det var för att vi nu blev sedda som kriminella beväpnade och farliga människor som varit efterlysta under en lång tid och nu ÄNTLIGEN hittats av Helsingborgspolisen????
Vi lade knappt märke till publiken, då vi hade fullt upp med att fatta att vi inte längre var med och rullade i kortegen.
Å pissnödiga var vi oxå....



Väntan kändes låååång...jag satt lugnt och drack min vingrogg (vitt vin blandat med starkcider a ´la smak björnbär) medans dom höll på.



Polisen kollar massa uppgifter om bil och ägare och Thoms körkort o allt va det nu va.
Nu var jag otålig och ville bara därifrån...vi missar ju för fasen resten av cruisingen !





Vi släpptes och fick åka vidare, och vi var nöjda med Bjuvsburnoutens raggarcruising detta året oxå.
Vädret var det enda som inte var så kul, men som tur var så slutade det regna precis när vi skulle börja cruisingen och vi fick riktigt trevligt väder hela kvällen :)
Har egentligen fler foton, men lägger inte in dom tyvärr *s*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0